Advertisements
Tag Archives: pms

Oh Dessert Breadsticks, How You Taunt Me

6 Jul

Alright, so guess what yesterday was? It was I-am-pmsing-and-want-to-eat-everything-in-sight day. lol. Seriously, everything! Oh, and whatever I smelled I wanted too! *rolls eyes*

I was meeting up with a friend downtown and I swore to myself before I went that I would not cave, I would not eat a jappa jog, I would not have chocolate, I would.NOT.cave! Get this…I actually managed to not cave – a-frickin-mazing! 😀 I let myself have a small frozen yogurt (worth 2 points) but that was a planned indulgence so I don’t feel bad about that.

However, sigh, on my way home all I could think about was pastry – most specifically the desert breadsticks from Panago, they were all I could think of, all I wanted, I felt like I was gonna go crazy if I didn’t get some so I caved and called Panago, well, no way was I gonna pay extra for delivery so I said I would pick up the order and I was told pick up ends at 10pm and it was 10:15pm so I could only get them via delivery. I took it as a sign the universe didn’t want me spending money, money I can’t really afford to spend anyways so I went home. You’d think that’d solve everything but it so didn’t…I ended up eating 8 Junior Mints (tho they had melted so some of them were just the chocolate shell no minty stuff inside lol), 1 serving of Maltesers, 4 cookies oh, and 2 pieces of toast (the heels of the loaf though and I always feel those should count as slightly less points since they are smaller…altho my bread is only 1 point for 2 slices anyways so I can’t really complain lol), the toast had margarine, raspberry jam and cheese slices on it…weird, I know! I ate all of that cause I couldn’t get the breadsticks so nothing I ate soothed the craving, sigh, annoying.

After a great low points day, and really, I’ve been doing well for a lot of days in a row now, I totally threw it away and ate who knows how many points – but ya know what? It happens. I’m a girl. Deal. 😉 Thankfully it doesn’t happen every month, how bad would that be? Ack! I’d say it’s only like every 3 months or so that my hormones go crazed like that so that’s ok, I can handle that. 🙂

I gotta say though, I still want those dessert breadsticks, *rolls eyes*…maybe I should learn to make my own, hmm, that’s a thought…

Today I ate:

1 pear = 1 point

1 peach = 1 point

1 Activia yogurt = 2 points

1 Skinny Cow ice cream sandwich = 2 points

85 grams whole wheat spaghetti pasta = 5 points

1/4 C 4 Cheese alfredo sauce = 2 points

mixed cooked veggies = 0 points

Total points eaten = 13

I have lots left yet for the day and not sure how I am going to use them…I’m thinking something that has to do with cheese…apparently that is what I am craving today lol.

On a non food related note, I had a great meeting with the acting coach who is going to film my demo reel, we went over scenes, picked out three, did some reads, she gave me some ideas/coaching, we went over wardrobe for the scenes, stuff like that, it was so so so awesome! Now all I have to do is memorize my three scenes and contact her when I am ready for filming, eeeeeeek! I am so psyched! 😀

Advertisements

Snow Day, yah!

13 Jan

SNOW DAY!! wOOt! Who doesn’t like having a snow day? A crazy person that’s who! lol. The snow day was yesterday – I slept through most of it – which is the bestest way to spend a snow day. 😀 IMO anyways. The second best way is by curling up on the couch with the curtains open so you can see the snow but you’re comfy under a throw blanket drinking a cup of tea and reading a book. I had planned to enjoy part of the day with a book and cup of tea but what can I say…sleep won out. 😛

It’s kinda funny, a snow day here is not a snow day anywhere else in the country. I am pretty sure every other city in the country laughed at us, *rolls eyes*, but hey, we’re the wimpy part of Canada. I can say this because I am from the prairies where winter is real – it is snow up to your knees or higher and -30C or colder and even with all that you still go out and do your thing cause hey, it’s gonna be like that for weeks (probably months) – you can’t have a snow week. But here? Nope, not the same. A measly 11″ of snow screws up the whole city! teehee It’s so much fun to watch on the news but not fun to actually drive in – hence snow day! 😀

You would think that having a day where I don’t go to work would make it easier to reach my points cause, well, duh, I have the whole day to chill and eat and whatev…well, not quite. Like I said, I slept for most of it, then made something to eat that filled me for the rest of the day…oops?

I more then made up for it today though, sigh. I was doing ok points wise while at work…to be honest by mid afternoon I was kinda starving (which is something I haven’t felt since getting sick) and did I have any zero pointed snacks with me? Why no, no I didn’t. 😦  I had an errand I had to do after work so by the time I got home all I could think about was food and that’s just not good…sigh.

Oh, not only was I uber hungry  I am also pms-ing, which now that I think about it is probably why I am so hungry…huh, crap. Hormones just suck! Arg!

I ended up eating Kraft Mac n Cheese AND a Pecan Tart!! Just shoot me! I can’t believe I did that…ugh. 😦 😦 I didn’t even measure the KD!!! I have no idea how many points I ate cause at the time I didn’t care, I just needed the food I was craving…I already feel guilty about it. 😦 I have weigh in on saturday, that’s only 2 sleeps away, what was I thinking?!?!?!

Ok, I gotta calm down, it’s over and done with, the food is eaten, there is nothing I can do about it at this point (unless I wanted to puke it up but I don’t) so I’m just gonna have to suck it up and pay the piper on saturday when I step on that scale, sigh.

At least the snow day was great…

%d bloggers like this: