Advertisements

Towed or Stolen??

26 May

sonofamotherfuckingbitch! if that wasn’t warning enough this post will most likely be chock full of “colourful language” and is for the most part a rant.

It was an alright day at work – lunch was awesome, and not as many points as I expected so yah there! lol. The jerk was who is responsible for me being laid off was in the office still so I was stuck listening to him yammer his way through the day – he’s so annoying. How do such jerk wad dumbass people get the top jobs? *rolls eyes* I cleaned out my desk which was slightly depressing – I like to work in a fun environment so I have little knickknacks on my desk so I have things there I like to look at and little toys to play with. Well, I had to pack them all up today and now my desk is big and empty (except for the comp and phone), blah! Even though I had fun at lunch and liked getting to hang with my work friends it’s weird and uncomfie being there and kind of exhausting so by the end of the day all I could think was “I wanna go home”  the thought was in a whiny little kids voice in my head lol.

I got off the train, walked to where my suv is parked and…empty…as in my suv was not there…just gone, missing, Disappeared!! Stolen or towed? How the hell am I supposed to know? I didn’t even know who to call! I just stood there, with my head tilted to the right, blank look on my face, staring at where my suv was supposed to be…quietly plotting some unknown person’s demise…

I eventually called information and they put me through to the city impound number which had a messaging system kick in informing me they were closed – I had missed them by 4 minutes. Freakin awesome timing! I glowered my way through the bus ride home and stalked from the bus stop to my door front all the while wondering who I could kill or at least maim and having no release for all the pent up anger/concern/stress I was feeling. I mean really? Like the past 2 weeks haven’t been crap-fantastic enough? Now I get a missing vehicle?

The universe is kicking my ass. Grr.

I started googling and eventually found my suv in an impound lot that is open 24/7 so I waited till my laundry was at a good spot to leave it, called a cab and got my ass over to the impound lot Luckily it isn’t too far from me.

Buddy at the counter gives me my ticket which is the carbon copy so hard to read, I believe it says I broke bylaw 2849 No parking except in accordance to sign. It lies. I was so not breaking any stupid bylaws by where I was parking – I have been parking there on an almost daily basis for over 2 fucken years!!! 2 Years! Bastards. It’s pretty much the same group of people parking there daily and they took every vehicle, I saw most of them at the impound lot so I guess I was the first person to pick up their vehicle.

I had to pay $94.25 to get my suv back, almost $100 to reclaim something that shouldn’t have been taken! They couldn’t help me with the parking ticket because they are just the towing company so I have to go online and fill out a complaint form if I want to dispute the ticket, which of course I do but get this! If I pay before 14 days from the ticket being issued the fine is $100, if I pay after 35 days I have to pay $150 – I’m not sure what I pay between the 14th day and the 35th??? However, if I dispute the ticket and fail I then have to pay a $25 admin fee…so I could potentially be paying $175 – for something I didn’t do! Since the department that issued the ticket is the department deciding if I am right or not I highly doubt they will side in my favour, corrupt bastards, but damn straight I am gonna fight! Grr!

So shall we tally this? I had to pay:

$25 cab fare to get to the impound lot, $94.25 to get my suv out of the impound lot and will possibly have to pay up to $175 for the fine. F*&@#$)@*!&#@)$)&$^?^%!&!  I’m trying to be nice and not swear…

To top it off, they damaged my suv, scratched the paint on the passenger back corner all to shit! Guess I’m back to swearing…

Before I left the impound lot I walked around my suv just in case, I am so glad I did! The scratches are pretty bad. Grr. I went back in and asked what I do when they damaged my vehicle, I then got the joy of filling out a damages claim form that I got a copy of, and their copy will be given to the Damages Manager and I will hear back in 3-5 business days. Apparently the manager will look at some video and from that will see if the scratch is new or not (huh???) – oddly enough I don’t trust them (weird right? lol) so I went and took pictures of the damage, you can see the paint curled at the end of the scratch marks becasuse the scratches are so fresh. Bastards.

You are probably wondering how in the hell any of this relates to my healthy eating plan – it relates because it screwed it all to shit. sigh.

I ate well during the day, sure my points for lunch were slightly estimated but I feel confident they are right so I got to dinner time with 8 points left – plenty for the soup I was planning on eating but…yup, the big but! I was so pissed off when I got home (and depressed) while my soup was warming and I was googling to find my suv I ate 2 spoonfuls of nutella, *rolls eyes* oh yeah, and a cookie…I then ate my dinner, so soup with 2 crumpets that had honey on it –  that would of been ok, I could have survived that, actually, now that I do the math even with the nutella that would have been my 8 points, so, well, shit, why the fuck couldn’t I have just stayed there??? No wait! the cookie! I forgot to tally in the cookie, so 10 points meaning I would have used 2 flex points, so still not the end of the world right? Like I left it there! pfft.

After getting my suv back I was steaming over the cost and the damages and got turned around when driving home, I somehow ended up at Tim Horton’s where I got a small (made with milk not cream) iced cap flavoured with chocolate mint (I am not sure if the flavour shot adds points or not, I have never gotten one before) aaaaaand a toasted coconut donut. *hangs head in shame* Yes, that’s right, 2 donuts 2 days in a row…way to just round off a perfect day huh? Not only am I poorer and pissed off I am also getting fatter as I type due to what I ate today. Just grrrrreat.

As you can tell I am in a pissed off not thinking clearly mood and everything is horrible and end of the world unforgivable never gonna get better grr-ness. A small vaguely rational part of me knows things will (hopefully!) get better and that things could be a lot worse and that even if I go up on weigh in day this week I will do better next week and fix it but that doesn’t help me now, not when I am feeling down and moody and pissed and I have nothing to take any of these emotions out on. Man, I can’t wait for dragon boating tomorrow, I’m gonna be putting so much effort in to my rowing my muscles are gonna sing…well, probably cry if we’re being honest lol.

Advertisements

2 Responses to “Towed or Stolen??”

  1. VeeEmm May 28, 2011 at 8:15 pm #

    omg! what a stinking, rotten day! I’d probably have eaten my way through everything at Tim’s, never mind just a donut and iced cap! Was the mint flavour good? I haven’t had an iced cap in forever – but I’m drooling thinking of donuts. It must be the week for screwing up – I ate a hotdog AND a hamburger today, plus chips, and Lindt chocolates – maybe it’s a full moon or something?
    Better luck next week, and good luck fighting the ticket.

  2. Dacia June 1, 2011 at 11:23 am #

    Sorry, I am quite behind on my blog reading so I am just reading this now. I am so, so sorry! That is crazy and shitty and I am sorry you had to experience that on your last day of work. What shit.

    Don’t beat yourself up though about the doughnut. I probably would have had two or three or a big greasy cheeseburger or something extra delicious/bad for me if this had happened to me. It’s hard not to on days like that.

    So glad you got your SUV back though. Better than stolen, right?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: