Tag Archives: counting calories

Best Foodie Website Ever!

4 Oct

Today was a Subway kind of day. Actually, I didn’t want food, all I wanted was the fountain diet coke but I figured that the pop alone didn’t qualify as lunch sooooo I got a sub also.

Because I forgot to take a picture of the sub before I ate it...

Because I forgot to take a picture of the sub before I ate it…all I have is a picture of the logo lol

I went with my standard option, a 6 inch turkey sub on 9-grain wheat bread, with white cheese, toasted, loaded with veggies and topped with mustard and light mayo. It may seem boring but I really like it – and not in a it’s-a-healthy-choice-so-I’ll-eat-it kind of like it but I legit like it. πŸ™‚ I Β love that you can have avocado, I thought it was supposed to be a limited time offer but it’s been around for ages and doesn’t seem to be getting phased out, maybe it’s so popular they realized they should keep it? shrug. I dunno, I’m just happy it’s a choice.

My sub is more veggie than meat lol I get spinach, avocado, tomato, cucumber, green pepper, red onion, black olives and banana peppers. Mmm! Don’t you love how many different colours veggies come in? My sub always look so purdy πŸ˜‰ lol

I still remember by heart how many Weight Watcher’s points my sub is but now I’m counting calories and those I do not have memorized. I checked out the Subway website this evening to find the calories and discovered they updated it quite a bit since I last took a look and holy cow, amazing website!!

You pull up a chart that has all their items listed, just like every other nutritional information chart you find on restaurant’s websites but! this one is different! You click on the item you ate and it takes you to a new page where it explains the nutritional information you are seeing is if your sub was on white or wheat bread and had no condiments. But c’mon, who doesn’t put some sort of condiment on there, right? So then you click on a button that says “Calculate Yours” and boom! you get this amazing page that has all the options listed, you can say exactly which vegetables you had, which cheese, which condiments and as you pick and choose what you had on your sub the nutritional information that is showing on the side of the page updates itself.

Seriously, best. nutritional. website. EVER!

Turns out my sub with all it’s modifications is 440 calories – good to know! )

As I was googling for a picture of the Subway logo I came across a Subway scandal! *shocked face* Turns out people have been measuring their subs and they are shorter than they are supposed to be, the footlong is coming in at 11″ which makes me wish I’d measured mine before eating it lol Next time! πŸ˜›

If you want to check out the Subway nutritional information page clickΒ here.

The Smell of Stupid

2 Oct

You might not think that ‘stupid’ can have a smell, let me assure you, it can.

I was cooking dinner this evening and two things happened. The first is this semi-yummy meal…

Mmm, pasta, shrimp and veggies.

Mmm, pasta, shrimp and veggies.

It is Catelli Healthy Harvest pasta, no name mixed veggies, 9 frozen pre-cooked shrimp all mixed up with Classico Alfredo & Sun dried Tomato pasta sauce. I rate it a semi-yummy because I prefer a higher sauce-to-pasta ratio so to me it was a bit bland. I cooked 85 grams (1 cup) of pasta because the box said that is a serving, ummm, yeah, way too much! Next time I will half the amount I cook and that should be plenty, bonus is that I can keep the same amount of sauce (1/4 cup) and that should be a much better sauce-to-pasta ratio for me. πŸ™‚

But really, the meal is not the most important thing that occurred during the cooking of dinner. This also happened…

How lovely, melted plastic!

How lovely, melted plastic!

Something you should know about my kitchen, I have almost no counter space. I don’t mean I have a normal sized counter and it is covered with stuff, I mean to the left of the sink I have a space wide enough to have two cups side-by-side (so, tiny space!) and to the right of the sink I have just enough space to hold a dish drainer…is that what it’s called? I mean the thing you put your just washed dishes in to so they can air dry. And that is it. That is all my counter space.

This means a lot of food prep happens on top of the stove because there is nowhere else to do it.

Soooo, this evening I have water in a pot coming to a boil on one front element, on a back element I have a pan heating up to eventually cook the shrimp in and on the other front element I have my kitchen scale, which I am using to measure out my veggies. The veggies are kept frozen so I kept having to pause in the pouring of them in to the bowl that is on top of the scale so I can hit the bag against the edge of the sink in an effort to break them apart.

Then…the smell starts. It doesn’t smell good. I couldn’t figure out what it was, none of my food should smell like that, but I don’t have any candles burning, nor is anything else in the apartment creating a smell, so what the heck is it?

Even though I don’t like the smell I can’t figure out what it is so I keep doing what I am doing, figuring whatever is causing the smell will stop eventually, or make itself known.

I take a look at the pan on the back burner and realize it isn’t warming up, which makes me take a look at the stove knobs which made me realize holy shit I’d turned on the front element and was cooking my kitchen scale! Ack!

I immediately pulled the scale off the burner and strings of melted plastic spread from the bottom of the scale to the element, like melted cheese on a pizza, but smellier.

Sigh.

I put the scale upside down on the edge of the sink, I couldn’t think of any better place it should be put to cool down lol and stared at it in horror. Horror! This oh-so-awesome scale was a gift from my brother yeeeeears ago! I’ve been using this scale at least 7 years…holy crap I feel old now…but that’s besides the point! This scale is awesome, and I cooked it! Who does that?!?! 😦

Not gonna lie, I started to get upset not only because I was stupid and cooked the scale but because now I was going to have to try to find money to buy a new scale asap so I can keep on with weighing out my food, sigh. Then I remembered I have a back-up scale, yay! Couple years or so ago my mom got given a scale from a friend and she passed it on to me, it is a Weight Watchers scale that can calculate the points of a food while it is on the scale, cool huh? I didn’t use it because I wasn’t following Weight Watchers at the time and if I did need to weigh something, well, I already had a scale, shrug. Me being me though I kept the WW scale, in the box, in perfect condition, in a rubbermaid container where it would be safe.

Point to me for keeping the scale! πŸ™‚

I pulled the WW scale out of storage after I finished dinner and was so close to being relieved when I realized it didn’t have a battery and it takes a 9V battery, not exactly something I just randomly have lying around. I know, I’m so weird right? πŸ˜‰ lol

But fear not! When I went to put my dishes in the sink I tested the scale. It had cooled off so I flipped it over and tried turning it on and holy crap it works! Wowza! πŸ˜€ I cooked the scale so much I can see clear through to it’s innards but that sucker still works! Talk about quality made! lol

Now all I have to do is figure out how to get the melted plastic that has become one with the burner off the burner…and ideas?

The New Day One

1 Oct

I started my day with a measuring tape and my almost naked body, lovely image that! lol πŸ˜‰ Ugh. I even attempted to weigh myself but my scale appears to be dead.

My scale is digital, before you step on it you are supposed to lightly tap the top of it with your foot so that it flashes three zeros then, once it shows a steady 0.0lbs you fully step on it to get weighed. Well, my scale seems to have forgotten it is supposed to start at 0.0lbs so every time I tapped the top and it reset itself it set to a weight, which I would have deducted from whatever number showed on the scale when I stepped on it but the number was different each time and frankly, it left me not trusting the scale. I took this as a sign I should stick with my measurements for tracking lol

Though, the measurements are confusing me also, sigh. I measured myself at the beginning of September so when I measured myself today I of course compared the numbers to those from Sept 1st and they had changed. All but one of the numbers had gone down (one of them stayed the same), which is awesome, but I don’t think realistic. No way I’ve gone down by at least an inch in every spot I measure, not in a month, especially a month where I haven’t been doing a good job of exercising.

I’ve been working really hard since coming back from vacation in July to eat three meals a day instead of the one or one and a half I normally eat, and for the most part I’ve been trying really hard to eat in a healthy balanced way. I wasn’t tracking calories or anything, I was just trying to make better choices in general, so protein and veg and fruit with smaller than what I used to eat amounts of carbs. Nothing really impressive about that eating plan, and nothing that would create a large change, right? *confused face*

So why are the numbers down? For my arms I think it is because dragon boat training season is over, has been for a while now, and that means my arms are being worked a bit less, well, a lot less lol. Even though dragon boating is mostly core, back and shoulders, the arms do get worked, I figure the lack of practices has taken away some of my arm muscle, hence my arms getting a bit smaller. As for the rest of the numbers, I guess I messed up somewhere. I double and even triple measured myself today because I was so shocked the numbers were different from last month so I guess I messed up when I measured in September.

In case you’re wondering, the different areas that I measure are:

– mid upper arm

– just under the breast

– belly button

– lower than the belly button at the fattest part of my tummy

– hips

– fattest part of my thigh

– mid calf

I measure both the left and the right side, mostly because my left and right legs are different sizes due to an old injury, but it is something I recommend for everyone, after all, if your feet can be slightly different sizes who says your limbs can’t be?

There are a lot of measurement tracking pages you can find online, none of which I liked (of course lol) so I made my own but I don’t use it, instead I draw a stick figure and make marks on the stick figure labeling what I am measuring and what the measurements are. I don’t know why I prefer using the stick figure drawing with measurements marked on it but, shrug, I do. I’m visual like that I guess. I am going to start transferring the measurements to the tracking sheet I made though for quick reference.

I ended up not taking pictures of myself like I had planned. I have one full length mirror and that is in my bedroom, by the time I woke up there were construction guys working on the house next door so there was this constant parade of guys walking past my bedroom window. Now sure, you’re probably thinking, why didn’t I close the blinds? Well, they were as closed as they can be but thanks to a certain cat who has climbed through the blinds so often they have been permanently disfigured there is no such thing as having actual privacy in my room anymore, the blinds are always open at least a bit…just enough to make me uncomfie standing around in my underwear and bra, taking pics of myself, while guy after guy walk past my window. I know, I’m so high maintenance! lol So I’m thinking Saturday morning should be safe, I mean, construction guys won’t be working on a Saturday, right? It’s a bit annoying my measurements and my pictures won’t be done on the same day but 4 days difference won’t matter, nothing will have changed in that amount of time, shrug.

he looks innocent but he killed my blinds. Blind killer!

he looks innocent but he killed my blinds. Blind killer!

I managed to track every single thing I ate today, yay! I ended up eating 1140 calories, I’m not sure if that is good or bad since I haven’t done the calculations that will tell me how many calories I should be eating, oops! Also, I did nooooo exercise, nadda, niet, nine, NONE! Talk about a lazy day!

All in all, I think my New Day One went well, I didn’t cheat with my food even though I was sooooo tempted, I tracked everything I ate, I got my measurements done…*nods head* yup, a good new Day One. πŸ™‚

2013-06-28 22.05.47

%d bloggers like this: